-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:8519 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

افرادي هستند كه درآمدشان از راه خريد و فروش مواد مخدر است. بعضي از اين ها در ماه محرم در مسجد غذا مي دهند؛ خوردن غذاي اين ها چه حكمي دارد؟

آثار سوء و زيانبار مصرف و خريد و فروش مواد مخدر بر كسي پوشيده نيست.

آيت الله العظمي فاضل لنكراني در اين زمينه فرموده اند: انسان نمي تواند با مواد مخدر ارتباط داشته باشد، براي اين كه اين امر، مستلزم خروج از انسانيت است، چيزي كه اثرش اين است كه انساني را از بُعد انسانيت محروم كند ... نمي تواند در شرع اسلام مجوزي داشته باشد. اين قاچاقچيان عوامل استكبارند. اين ها عوامل سياست هاي خارجي هستند.

حضرت آيت الله العظمي بهجت مي فرمايد: آيا اين ها (كساني كه در رابطه با مواد مخدر فعاليت دارند)، به راستي در حكم شرع شك دارند كه حرام است؟

من يادم مي آيد حضرت آيت الله بروجردي(ره) هم فتوا به حرام بودن دادند.

حضرت آيت الله مكارم شيرازي مي فرمايد: بدون شك استعمال مواد مخدر يكي از محرمات است كه ادله مختلف شرعيه بر حرمت قطعي آن دلالت دارد و بر همة مسلمانان واجب است كه از اين مواد پليد پرهيز و اجتناب كنند و فرزندان و بستگان و آشنايان خود را از آنان شديداً بر حذر دارند و هر كس هر گونه كمكي به كشت و تهيه و حمل و نقل و پخش اين مواد كند مشمول مجازات الهي خواهد بود و هر گونه درآمدي از آن حاصل شود حرام و نامشروع است. همة مسلمين بايد بدانند يكي از نقشه هاي خطرناك دشمنان ـ مخصوصاً براي نابود كردن ايمان و توان جوانان ـ توسعة همين مواد مخدر مي باشد. بنابراين بر حكومت هاي اسلامي و عموم مردم فرداً فرد واجب است كه با آن مبارزه كنند.

در مورد اصل سؤال شما هم بايد گفت كه غذايي كه از پول حرام (مثلاً خريد و فروش مواد مخدر) تهيه شد، نمي توان خورد، ولي اگر شك داشته باشيم كه اين غذا از آن پول است يا خير، استفاده از آن غذا اشكال ندارد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.